Asiakkaiden IAM (CIAM)

Asiakasidentiteetinhallinnan (Customer IAM, CIAM) ratkaisulla mahdollistat asiakkaillesi helpon ja turvallisen pääsyn palveluihisi sekä huolehdit tietosuojasta.

Asiakasidentiteetinhallinnan ratkaisulla

  • Parannat asiakkaidesi käyttökokemusta
  • Nostat itserekisteröitymisien lukumäärää ja konversioastetta
  • Hyödynnät asiakastuntemusta palveluiden kohdentamisessa ja räätälöinnissä
  • Huolehdit tunnistamisesta ja sähköisen palvelun käytön tietoturvasta
  • Huolehdit asiakkaiden tietosuojasta
  • Hallitset asiakkaiden suostumusta omien tietojen säilyttämiseen ja käyttämiseen

Asiakasidentiteetinhallinnan ratkaisu on keskeinen elementti digitalisaatiossa, sähköisten palveluiden tarjoamisessa sekä monikanavamarkkinoinnissa. Asiakkaiden IAM tuo perinteisten tehokkuus ja tietoturvahyötyjen lisäksi suoria liiketoimintahyötyjä ja toimii parhaimmillaan kilpailuetuna. Sujuvalla asiakasidentiteetinhallinnan ratkaisulla houkutellaan uusia käyttäjiä rekisteröitymään ja mahdollistetaan nykyaikainen some-kokemusta vastaava käyttäjäkokemus. Tämä kääntyy nopeasti kilpailueduksi. Tuntemalla asiakas on mahdollista kohdentaa ja personoida palveluja huomattavasti tehokkaammin. Suostumuksenhallinta sekä muut vaadittavat tietosuojapalvelut asiakkaan omien tietojen osalta on myös luontevaa tarjota samassa itsepalveluliittymässä. Mikäli palvelun sisältöä pitää rajata käyttäjäkohtaisesti, vaaditaan selkeä tapa tunnistaa asiakas ja tarjota hänelle tunnistuksen perusteella palvelussa oikeaa sisältöä. Monissa palveluissa voi olla myös tarve vahvaan tunnistamiseen.

Kiinnostuitko Asiakasidentiteetinhallinnasta (CIAM)?

Jätä yhteystietosi, niin palaamme asiaan!

Olen lukenut ja hyväksyn Tietosuojaselosteen

Spellpointin palvelut

Identiteetin- ja pääsynhallinta (Identity and Access Management, IAM) koostuu useista eri osa-alueista, joista tarkemmin alla.